۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

با حضور هیئت امنا و مسئولان/

بقعه متبرک حضرت ایوب(ع) در خراسان شمالی غبارروبی شد

بقعه متبرک حضرت ایوب(ع) در خراسان شمالی غبارروبی شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرک ایوب(ع) در خراسان شمالی با حضور اعضای هیئت امنای این بقعه و شماری از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین عطرافشانی و غبارروبی بقعه متبرکه ایوب(ع) در بخش گرمخان بجنورد در خراسان شمالی با حضور حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز اعضای هیئت امنای این مکان مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در این آیین اظهار کرد: امامزاده ها و بقاع متبرکه کانون های نور و معرفت بوده و مردم دین مدار با حضور در این اماکن مقدس و زیارت آنها در واقع اتصال خود این این کانون های الهی را تقویت می کنند.

وی با تأکید بر مرمت و بازسازی این اماکن مقدس، اضافه کرد: باید مسئولان شرایط و زمینه های مورد نیاز برای انجام زیارتی عرفانی را برای مردم در امامزاده ها و بقاع متبرکه فراهم کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با تأکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در محل بقعه متبرکه ایوب(ع)، افزود: این بقعه متبرکه ظرفیت تبدیل شدن به مجموعه ای زیارتی سیاحتی با پذیرش سالانه هزاران زائر و مسافر را دارد و به همین دلیل می باید هر چه سریع تر نسبت به تکمیل طرح آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه زیارتی و تفریحی ایوب(ع) از توابع بخش گرمخان در 83 کیلومتری شرق بجنورد در نزدیک به مرز جمهوری ترکمنستان قرار دارد و همه ساله پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است.

این مجموعه دارای استخرهای روباز و سرپوشیده آب گرم برای استفاده زائران بوده که طبق نظر پزشکان، دارای خواص درمانی (ترموتراپی) و معالجه بیماری‌های پوستی است.

در خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و نیز هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد.

کد خبر 2380019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha